dimecres, de gener 06, 2010

Blocaire Invisible 2009: Jep Ferret



En aquesta nova edició del Blocaire Invisible m'ha tocat en sort un nouvingut a Blogville. Malgrat haver obert el seu compte a blogger el febrer de 2009, en Jep Ferret no està massa preocupat per les dates, com sembla demostrar el fet que no saps quan va publicar les seves entrades.

No coneixia a en Jep Ferret, però a través del seu blog he descobert que els crucigrames, que com tothom sap són menys complicats que els mots encreuats, no sol són la seva passió sinó també la seva professió. En Jep Ferret publica al Periodico, però també té obres a d'altres diaris i publicacions, com Olissip.  Però com no sol de crucigrames viu l'home, en Jep també fa sopa de lletres, viatja per Catalunya a base d'auto(definit) i escriu poesia (Un crim perfecte...el títol del llibre, no la seva poesia). En aquest link podreu trobar part de la seva obra http://www.crucigramaexpres.cat/benvinguts.html

Una cosa que m'ha sorprés és que l'any 2002, en Jep Ferret i dos companys més, van decidir celebrar la reconquesta de Perejil creant El joc de les rajoles de Gaudí . No he esbrinat ben bé com va el negoci d'aquest joc, però si en el darrer Consell d'Administració tots els membres es dedicaven a fer el gamarús, vol dir que en Jep Ferret està "montat a l'euro".

Seriosament parlant, he disfrutat jugant a les pistes amb en Jep Ferret i he pogut comprobar que l'humor que destil·len els seus "crucis" no és impostat.

He estat remirant entre els seus blogs per veure el que una persona que no li agraden els crucigrames li pot fer a un autèntic amant d'aquests. Podria fer-li una sopa de lletres? Plagiar-li un cruci i comprobar si realment en Jep Ferret el sap resoldre o té un "negre" que li fa la feina?

Feliç 2010 Jep, espero que el disfrutis!

A - S'amaga a l'armari quan sonen les claus
B - Al voltant de Planoles en teniu
C - Els ferrets el comparteixen amb els diamants
D - Embutit característic de l'Alt Urgell, malgrat ser originari d'Andorra
E - La vista que segueix un camí. La protecció primera
F - Va unir Barcelona i el barri de Chelsea, a Londres
G - El Veí de Dalt n'és un bon exemple. Entre la classe política n'hi han uns quants
H - Segur que amb un dels teus jocs hi has estat
I - Cada cop la nostra societat en té menys, o bé són molt egoistes
J - El Rei té una tormenta tremenda
K - Es trobava a l'Estret de Sunda, entre Java i Sumatra
L - Podia crear un diccionari amb una vocal
M - Està en la fossa més profunda
N -  Hi ha qui creu i hi ha qui no, però a l'Estany de Banyoles diuen que n'hi ha
O - Transporta històries
P - Un s'hi troba al pare Jacint Verdaguer
Q - Tifón i Equidna sí que necesitaven la Supernany!
R - Causa de guerres
S - En pots fer una que no tingui d'ella
T - Pintura en una lluna
U - Teixien i desteixien per ell
V - Causant d'alegries
W - Uneix suites i estrelles
X - Regal dels Déus
Y - No és una patata
Z - Consciencia Negra. Símbol de resistencia

El meu regal me l'ha donat la Sargantana. Si cliqueu aquí i esteu de sort, encara trobareu tortell de reis

8 comentaris:

Striper ha dit...

Buaahh no trobo el meu regal!!!

Jep ha dit...

Moltes gràcies, company, un Abecedari pirulero!

Molt bones les teves pistes. Vaig anar eliminant fins a la pista definitiva, la dels dracs, que vaig relacionar amb els jugadors del Barça. Era claríssim, santa innocència! I el ferro només va venir a confirmar la teoria...

I dius que som parents? per part de pare o per part de mare?

Bé, espero que els reis t'hagin portat moltes cosetes,

Una abraçada

Jep ha dit...

Amant
Boscos
Carboni (si els ferrets són d'acer)
Donegal (qui sap si ve d'Andorra)
Esguard
Futbol
Gandul (amb disculpes...)
Hipotecat
Idealistes?
Júpiter
Kepulauan Seribu (vaya tela!)
L ...

Robertinhos ha dit...

Jep, en algunes m'has sorprés, però m'agrada que un Abecedari pirulero desperti més d'una idea. Et llisto les que jo havia pensat quan vaig crear les pistes...

Amant
Bosc
Carboni (si el ferret és acer)
Donja
Elleguá (Déu de la religió Yoruba)
Ferrer (el "Chapi")
Ganàpia (sense perdó)
Himalaia (Amb aquell de les muntanyes...no sabia que també hipotecat!)
Idees (però també ideals)
Júpiter
Krakatoa
L... (una pista, personatge de la literatura catalana que té una universitat)

Jep ha dit...

Colloni, encara l'he encertada prou!

L'Elleguá aquest ja em sona, tema rumba cubana, però no sabia pas què volia dir. La hipoteca també era una mica patillera, no vaig pensar en l'Himalaia. I el Krakatoa és el que em sap més greu, deies que ja no hi era!

Seguim...

L - Llull
M - Mariana
N - Nàiade
O - Obra
P - Puigmal
Q - Quimera
R - Rancúnia
S - (Curva)
T - Titan
U - Ulisses
V - Vi
W - Waldorf
X - Xacolí, xoriço... va, xocolata
Y - Yuca
Z - Zulú

Robertinhos ha dit...

Krakatoa, vaig mirar a la wiki per a crear la pista i vaig trobar això,

"Krakatoa (nombre indonesio Krakatau[1] ) fue una isla situada en el Estrecho de Sunda, entre Java y Sumatra. Estaba localizada cerca de la región de subducción de la Placa Indoaustraliana bajo la Placa Euroasiática. El nombre Krakatoa se usa para designar al grupo de islas de alrededor, a la isla principal (llamada también Rakata) y a un conocido volcán que ha entrado en erupción en repetidas ocasiones, masivamente y con consecuencias desastrosas a lo largo de la historia. En mayo de 1883 comenzaron una serie de erupciones que continuaron hasta el 26 de agosto de ese mismo año, cuando una explosión cataclísmica voló la isla en pedazos."

Jep, ets un crack. Collons com les encertes!!! Et llisto les meves paraules,

Llull
Mariana
Ninfes (Nàiade és èl mateix)
Ona
Puigmal
Quimera
Religió
Simfonia
Titan (en aquesta m'has sorprés!)
Ulisses
Vi
Waldorf
Xocol·lata
Yuca
Zumbi (antic líder guerrer de Brasil)

M'ha agradat això de l'abecedari pirulero! Em sembla que em possaré a fer els teus!

Jep ha dit...

Molt bé, xiquet, m'has fet passar una bona estona.

Pel que fa als Abecedaris piruleros del blog fixa't que són una mica diferents. No hi ha res a resoldre, les lletres són la solució de l'enigma que hi ha plantejat.

Així, per exemple, a l'Abecedari Sesé, quan diu "Compàs obert" ja defineix la lletra A, que té forma de compas obert; i quan diu "Entra a la fàbrica" es refereix a la F, la primera lletra de FÀBRICA.

Vol ser una mostra de com els diferents crucigramistes del país defineixen cadascuna de les lletres de l'alfabet.

Has fet, que diguéssim, un Abecedari dues vegades pirulero!

Una abraçada

El veí de dalt ha dit...

Colloms Robertinhos,
m'has sorprés i tot. Has esta més que a l'alçada. Qui t'ha ajudat a fer-ho...? La Joana i la Dejà, segur! Has tingu al mestre dels encreauts barrinant unaestona!

Ara..., allò del veídedalt...et referies al "punt G", oi?

Felicitats altre cop!