dissabte, d’abril 04, 2009

De la meva Jukebox: The Beach Boys

Encetem la Jukebox.
De forma bastant irregular parlo en el blog de grups i músics que m'agraden. Així sabeu que m'encanten els The Rolling Stones, Cachao, Richard Bona, Nightmares on Wax, Faithless, Marcus Miller, Michel Camilo, Bebo & Chucho Valdés, etc. Així que he volgut encetar aquest nou tema amb un que dels que no he parlat mai, The Beach Boys.

QUI EREN?

Grup americà format el 1961 pels germans Wilson (Brian, Carl i Dennis), un cosí (Mike Love) i un amic d'aquests (Al Jardine).

El seu èxit més conegut és l'àlbum "Pet Sounds" on hi havia el single "God only knows". Malgrat tot, The Beach Boys són coneguts per ser els creadors de l'anomenat "so surf", una música bastant happy i un ritme que et fa l'efecte d'estar cavalcant sobre les onades.

Van tenir gran popularitat als 60's i part dels 70's, però problemes de caire divers (adicció a la cocaïna de Brian, gir a l'estil musical, no renovació amb Capitol,etc.) van fer que el paper de The Beach Boys ja no fos tan brillant. Malgrat tot, el grup ha firmat desenes de singles com "Surfin' USA", "Get around", "God only knows", "California Girls", "California Dreamin'" (versió del hit de The mamas and the papas), "Fun, fun, fun", etc.

Per a saber més visiteu aquí

COM ELS VAIG CONÈIXER?

Quan a la decada dels 90 un amic-germà em va deixar el LP (en disc, sí...) del The Greatest Hits of The Beach Boys.

No cal dir que enseguida me'l vaig passar a cassette i escoltar mil cops al walkman!

QUINA CANÇÓ RECOMANES?

Doncs em decanto per "Good vibrations" de l'àlbum "Smiley Smile". No és el millor àlbum, però sí un hit que defineix l'estil de The Beach Boys



The Beach Boys - Good Vibrations
Cargado por scootaway