divendres, de juliol 18, 2008

Una de despropòsits


Falten tècnics i sobren polítics
Començo el dia amb una sentencia d'aquestes que estan per sobre del bé i del mal. Però aquest matí llegint la premsa m'he trobat una prova més d'aquesta teoria. Us copio la noticia.
17 municipios copiarán el Bicing sin garantizar su compatibilidad

• El área metropolitana promete el servicio en un año sin saber si se acoplará al de BCN
• Los ayuntamientos serán más exigentes con el nuevo gestor para evitar los fallos
Los municipios integrantes de la Entidad Metropolitana del Transporte (EMT) copiarán el Bicing de Barcelona para extender a sus territorios lo que consideran, pese a sus recurrentes fallos, un exitoso servicio de transporte público. Las 17 localidades intentarán doblar los kilómetros disponibles de carriles bici, licitar la gestión del servicio y desplegar 440 estaciones y 3.500 bicicletas en menos de un año, según los ambiciosos cálculos de la EMT. La gran duda de los impulsores del plan es si el nuevo sistema metropolitano podrá ser compatible con el desplegado en Barcelona por la empresa Clear Channel hace más de un año.DOBLE TRÁMITESi una empresa diferente a la gestora de Barcelona gana el obligatorio concurso público, las bicicletas metropolitanas no podrán ser utilizadas en la capital y viceversa. Los reponsables de la EMT ya han ideado un sistema de dobles paradas en las afueras de Barcelona para garantizar que un ciclista proveniente de otro municipio pueda cambiar de bici a su entrada en la ciudad. La incompatibilidad también significaría un trámite doble: se necesitarían dos tarjetas y dos pagos anuales para poder circular en ambas redes. Pero tanto Barcelona como sus municipios vecinos prefieren un sistema compatible, lo que favorece a la empresa Clear Channel sobre sus posibles competidores.Los planes de los municipios metropolitanos pasan por garantizar bicicletas disponibles en cada una de las nuevas estaciones, un logro que aún no ha sido posible en Barcelona, donde los gestores del servicio pidieron a los abonados rebajar sus expectativas sobre el Bicing.Para evitar los errores cometidos en la experiencia barcelonesa, se creará una nueva empresa pública metropolitana que supervisará el servicio y exigirá a los gestores la instalación de un doble sistema informático. De esta manera, cuando uno falle --como ocurre con frecuencia en Barcelona-- el servicio podrá ser capaz de operar normalmente.Antoni Poveda, presidente de la EMT, calculó que el coste por bicicleta será de 3.000 euros anuales, lo que supondrá un gasto total de más de 10 millones de euros. El 60% de los recursos serán pagados con las publicidades que serán instalada en cada estación, el 15% con los recursos municipales y el 25% restante por las cuotas de los usuarios, que serán anuales, mensuales o diarias. A diferencia de Barcelona, los turistas podrán usar las bicicletas.

Per tant, segons això si jo, tio superpreocupat pel medi ambient i per la meva economia familiar (el petroli apreta...), vaig de Tiana a la feina a Zona Franca de Barcelona amb bici, potser haig d'anar amb dues targetes, cabrejar-me perquè després de fer cua a la parada del sistema de Tiana per dessar la bici em trobo que no hi han bicis al Bicing, creuar els dits per a que cap de les dues targetes es quedi contant (i facturant...per error) quan jo ja hagi dessat la bici...
En fi, que això més que Bicing és una cursa de relleus. Em puc imaginar a tots els que anem a treballar fotent-li fort a la pedalada per arribar els primers i no fer cua o quedar-se sense Bicing... Per sort, la cursa serà internacional. Em puc imaginar pedalant a 40 km/h, corbata voleiant al vent, i al meu costat una impressionant brasilenya, amb el mamellam penjant, cara de velocitat, càmara de fotos penjant del coll i fotent-me patades per intentar derribar-me i arribar ella primera per agafar el Bicing i anar a visitar la Sagrada Familia, amén.
I encara més enllà. Si anant a 25/30 km/h trigo uns 30/40 min en aribar a la Vil·la Olímpica (on arribo suat), es suposa que tinc que anar amb el traje a la feina i arribar en una horeta i mitja mínim, tot suat...?
Nens i nenes, jo proposo que al costat de les parades de bici possin un dispensador de EPO i que al dessar la bici et regalin una ampolla d'Aquarius, perquè amb aquestes "panaderes" que ens proposen aquests animals o ens dopem per aguantar-ho o acabem tots campions del Tour de France o la Ironman...

6 comentaris:

Clint ha dit...

És possible anar de Tiana a Barcelona en bici? collons!

Abogadaenbcn ha dit...

així sigui! si és que si no es coordinen és per que no volen!

Candela ha dit...

wa yeah!

Joana ha dit...

I així et pose en forma en 4 dies i... t'estalvies el gimnàs! No em diguis que no pensen per la salut i l'economia dels ciutadans!!!!
( Vine a Girona i podràs anar a peu a tot arreu ;))

MeTis ha dit...

me hizo gracia cuando fui a barcelona y vi todas esas bicis alli expuestas.. queria coger una pero me dijeron no se que de que prmero tenia que hacerme un carnet en el ayuntamiento o alguna cosa rara de estas... y los simples turistas no podiamos entonces alquilar ninguna?? quizas estaba el señor equivocado, pero esa medida no me gusto mucho.

petons

Rita ha dit...

Jo diria que falten persones que pensin, no cal cap premi Nobel per veure això! Com deia el Jesulín aquell... "en dos palabras: im prezionante" ;)