dijous, de desembre 07, 2006

La fornera

La fornera de la meva urbanització feia temps que estava desapareguda de darrera del taulell. Últimament sempre veia al seu marit, i creia que ella estava a casa cuidant de la filla recién nascuda.

avui he anat a buscar el pa i estava ella. Davant meu dos clients. Amb cada un d'ells ha estat xerrant una estona mentre els servia. Així m'he enterat que ella no estava cuidant de la filla, ho fan els avis, perquè treballa en una empresa del que ella va estudiar. També m'he enterat que el noi de davant meu (sempre ens saludem, fins i tot xerrem, però no sabem els nostres noms ni res de la nostra vida) es diu Lluís, que la fornera el coneix com Lluís el de la moto, del móbil d'en Lluís i que dissabte se'n va d'erasmus.

He quedat fascinat. La fornera no viu al barri. Sol està alguns dies darrera el taulell del forn, servint baguettes i pastes. A més, segurament sol pot parlar amb els client un màxim de 10 min i generalment no sempre va a comprar el pa la mateixa persona.

Però malgrat tots aquests impediments, la fornera sap més de la vida dels habitants d'aquestes contrades que els propis veïns.